Hoe kun je in SEO werken?

Geschreven op: 13 jun 2023
Tips

Kun je je een wereld voorstellen zonder zoekmachines? Je zou vastzitten aan het doorzoeken van eindeloze pagina's webinhoud in een frustrerende en meestal vergeefse strijd om superbelangrijke dingen te vinden, zoals 'chiropractors bij mij in de buurt' of 'de beste gietvloer van G-vloeren'. Gelukkig bestaan ​​er zoekmachines. En omdat ze dat doen, is er echt behoefte aan bekwame professionals die weten hoe ze websites moeten optimaliseren om bovenaan hun ranglijst te verschijnen. Wil je in de toekomst in SEO werken? Gebruik deze tips! 

Bepaal wat werkgevers belangrijk vinden

De sleutel tot het vinden van een baan, SEO of anderszins, is om over de kwalificaties te beschikken waarnaar de werkgever op zoek is. Maar er is meestal niet één vereiste voor elke SEO-positie. In plaats daarvan zal het van organisatie tot organisatie verschillen. Sommige werkgevers willen bijvoorbeeld dat sollicitanten een universitair diploma hebben, terwijl andere sollicitanten alleen accepteren op basis van hun professionele portfolio. Bekijk de vacature (indien aanwezig) zorgvuldig en overweeg het soort expertise dat de werkgever nodig heeft.

Maak kennis met de bedrijven

Voordat je ooit een sollicitatie verstuurt, moet je zoveel mogelijk weten over de bedrijven waarin je geïnteresseerd bent. Dit vergroot niet alleen je kansen op het vinden van een baan, maar het helpt je ook te bepalen of het een goede culturele fit voor je is. Onderzoek de geschiedenis van de organisatie. Hoe lang zijn ze er al? Wat zijn hun primaire producten en diensten? Wie zijn hun concurrenten? Besteed wat tijd aan het onderzoeken van hun kernwaarden. Bekijk hun website. Lees hun missieverklaring. Zoek ze op op sites als GlassDoor en Indeed, waar je reviews van medewerkers kunt lezen. Dit is een geweldige manier om een ​​kijkje te nemen in de cultuur en hoe het echt is om bij het bedrijf te werken.

Verbeter je vaardigheden en kennis

Zoekmachineoptimalisatie is, meer dan bijna elk ander vakgebied, een constant veranderend landschap. Of het nu gaat om wijzigingen in het algoritme van Google of opkomende nieuwe technologieën, wat gisteren werkte, werkt morgen misschien niet meer. Best practices veranderen voortdurend. Om aan de top van het veld te blijven, moet je ze kennen. Laat potentiële werknemers zien dat je niet alleen op de hoogte bent van de nieuwste trends en technieken, maar ook begrijpt hoe je deze kunt gebruiken door ze toe te passen op je huidige werk.

Pas je cv aan

Veel werkzoekenden trappen in de valkuil om één 'goed genoeg' cv te maken en dat in te dienen voor elke functie waarop ze solliciteren. Dat is een vergissing. Werkgevers willen weten dat je niet alleen de vacature leest, maar ook dat je gekwalificeerd bent voor de functie. Voordat je bij je volgende sollicitatie op "verzenden" klikt, moet je even de tijd nemen om je sterke punten te beoordelen en de kwaliteiten te beschrijven waarnaar rekruteringsmanagers op zoek zijn. Het kan zo simpel zijn als het herstructureren van je lijst met opsommingen van vaardigheden. Of het kan een massale herschrijving van je hele cv vereisen om je te concentreren op meer relevante ervaring.