Niveau
Graad
Vorm
Sector
Hoe beschermt Oekraïne zijnmonumenten tijdens de actuele oorlog? Welk beleid moet de overheid ontwikkelen voor kunst die is gestolen tijdens de Tweede Wereldoorlog? Hoe moeten we omgaan met standbeelden die verbonden zijn aan het koloniale verleden van Europa?
Dit zijn belangrijke vragen in onze veranderende wereld, waarin conflicten en ongelijkheid ons dwingen opnieuw na te denken over het verleden en ons cultureel en materieel erfgoed. Deze mastertrack leert je hoe je vragen over de betekenis en het gebruik van (controversieel) erfgoed op deskundige wijze kunt beantwoorden. Deze track is uniek omdat de aandacht uitgaat naar zowel de historische analyse van erfgoed als naar professionele vaardigheden waaraan behoefte is in de publieke sector en in de erfgoedsector, zoals effectieve communicatie, projectmanagement en het schrijven van subsidieaanvragen.
Deze track biedt een breed aanbod aan methodologische vakken en onderzoekscolleges die je flexibel kunt plannen, waardoor je je kunt specialiseren in een onderwerp naar eigen keuze. Je leert de complexiteit van geschiedenis en erfgoed te onderzoeken in gebouwen, objecten, gebruiken en meningen uit het verleden. Daarnaast ontwikkel je relevante professionele vaardigheden waarmee je direct aan de slag kunt op de arbeidsmarkt. Dit doe je onder andere door opdrachten uit te voeren voor publieke organisaties en erfgoedinstell

Hoe wordt deze opleiding beoordeeld?

Hoe tevreden waren studenten in 2024 over aspecten van deze opleiding?

Deze opleiding
Geschiedenis
Landelijke gemiddelde Verschil
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
8.5 8.7 -0.2
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de inhoud van de opleiding, denk bijv. aan het niveau van je opleiding, de aansluiting op je vooropleiding en de kwaliteit van het studiemateriaal.
Inhoud
7.8 7.9 -0.1
Deze opleiding
Geschiedenis
Landelijke gemiddelde Verschil
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
8.1 8.3 -0.2
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
8.8 7.9 0.9
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
7.9 7.8 0.1
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten bijvoorbeeld de aansluiting van toetsing en beoordeling bij de inhoud van de opleiding, de kwaliteit van de toetsing op vaardigheden en de bruikbaarheid van feedback.
Toetsing en beoordeling
7.9 7.8 0.1
Toon meer

Kennismaken met de opleiding?

Kom naar de open dag

17
mrt
Masterweken
Tijd: 00:00 - 23:59 uur

Adres:
Oude Boteringestraat 44
9712 GL Groningen

Deze instellingen hebben ook een open dag

Universiteit Utrecht - Utrecht

feb
7
2025
Master's Open Day
Locatie:
Tijd: 13:00 - 19:00

Universiteit Leiden - Leiden

feb
14
2025
Master Open Dag
Locatie:
Tijd: 8:00 - 19:00

Vrije Universiteit Amsterdam - Amsterdam

mrt
8
2025
Masterevent
Locatie:
Tijd: 10:30 - 15:00

Vrije Universiteit Amsterdam - Amsterdam

mrt
8
2025
VU Masterevent: 8 maart 2025
Locatie:
Tijd: 10:30 - 15:00

Vrije Universiteit Amsterdam - Amsterdam

mrt
8
2025
VU Masterevent: 8 maart 2025
Locatie:
Tijd: 10:30 - 15:00

Vrije Universiteit Amsterdam - Amsterdam

mrt
8
2025
VU Masterevent: 8 maart 2025
Locatie:
Tijd: 10:30 - 15:00

Radboud Universiteit - Nijmegen

mrt
15
2025
Master Open Dag (on campus en online)
Locatie:
Tijd: 10:00 - 15:00

Rijksuniversiteit Groningen - Groningen

mrt
17
2025
Masterweken
Locatie:
Tijd: 00:00 - 23:59