Onderwijswetenschappen
Niveau
Wo
Graad
Master
Vorm
Voltijd
Sector
Onderwijs en Opvoeding
Wil jij verder in onderwijs en onderwijsonderzoek? Je kennis en vaardigheden verdiepen en verbreden? Bijdragen aan onderwijswetenschap en verbetering van de onderwijspraktijk?
De master Onderwijswetenschappen bereid je voor op een carrière als onderzoeker en academisch professional in het onderwijsveld.
Je kunt binnen de master kiezen uit twee tracks:Onderwijsinnovatie (Nederlandstalig in voltijd of deeltijd)
Hoe kun je onderwijs verbeteren in de praktijk? Alles wat in praktijk gebracht wordt heeft impact. Daarom speelt wetenschappelijk onderzoek een centrale rol bij het vinden van oplossingen voor praktijkproblemen en het toetsen of deze oplossingen echt werkzaam zijn. Daarbij is het noodzakelijk het onderwijs als geheel te doorzien: weten wat op verschillende niveaus van onderwijsverbetering nodig is en hoe je daaraan kunt bijdragen.
Learning in Interaction (Engelstalig in voltijd of deeltijd)
Interactie is de motor van leren en ontwikkelen, en daarmee de sleutel tot het verbeteren van het onderwijs. Onder interactie wordt niet alleen intermenselijke interactie verstaan, want interactie vindt ook plaats tussen mens en leeromgevingen, en met jezelf. Deze mastertrack zoomt in op de complexe processen waarmee we academische vakken leren, cognitieve en metacognitieve vaardigheden ontwikkelen en sociale competenties verwerven.De master start in september en februari
De master Onderwijswetenschappen bereid je voor op een carrière als onderzoeker en academisch professional in het onderwijsveld.
Je kunt binnen de master kiezen uit twee tracks:Onderwijsinnovatie (Nederlandstalig in voltijd of deeltijd)
Hoe kun je onderwijs verbeteren in de praktijk? Alles wat in praktijk gebracht wordt heeft impact. Daarom speelt wetenschappelijk onderzoek een centrale rol bij het vinden van oplossingen voor praktijkproblemen en het toetsen of deze oplossingen echt werkzaam zijn. Daarbij is het noodzakelijk het onderwijs als geheel te doorzien: weten wat op verschillende niveaus van onderwijsverbetering nodig is en hoe je daaraan kunt bijdragen.
Learning in Interaction (Engelstalig in voltijd of deeltijd)
Interactie is de motor van leren en ontwikkelen, en daarmee de sleutel tot het verbeteren van het onderwijs. Onder interactie wordt niet alleen intermenselijke interactie verstaan, want interactie vindt ook plaats tussen mens en leeromgevingen, en met jezelf. Deze mastertrack zoomt in op de complexe processen waarmee we academische vakken leren, cognitieve en metacognitieve vaardigheden ontwikkelen en sociale competenties verwerven.De master start in september en februari
Toelatingseisen
Hoe wordt deze opleiding beoordeeld?
Hoe tevreden waren studenten in 2024 over aspecten van deze opleiding?
Deze opleiding
Onderwijswetenschappen
|
Landelijke gemiddelde | Verschil | |
---|---|---|---|
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
|
8.3 | 8.3 | 0 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de inhoud van de opleiding, denk bijv. aan het niveau van je opleiding, de aansluiting op je vooropleiding en de kwaliteit van het studiemateriaal.
Inhoud
|
6.9 | 7.3 | -0.4 |
Deze opleiding
Onderwijswetenschappen
|
Landelijke gemiddelde | Verschil | |
---|---|---|---|
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
|
7.5 | 7.7 | -0.2 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
|
8.3 | 8.1 | 0.2 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
|
7.9 | 7.6 | 0.3 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten bijvoorbeeld de aansluiting van toetsing en beoordeling bij de inhoud van de opleiding, de kwaliteit van de toetsing op vaardigheden en de bruikbaarheid van feedback.
Toetsing en beoordeling
|
6.9 | 7.2 | -0.3 |
Toon meer
Kennismaken met de opleiding?
Kom naar de open dag
nov
18-22
2024
Master's Week
Tijd: 00:00 - 23:59 uur
Adres:
Oude Boteringestraat 44
9712 GL Groningen
Deze instellingen hebben ook een open dag
Universiteit Utrecht - Utrecht
nov
15
2024
Bachelor Open Dag
Locatie:
Tijd: 10:00 - 16:00
Rijksuniversiteit Groningen - Groningen
nov
18-22
2024
Master's Week
Locatie:
Tijd: 00:00 - 23:59
Radboud Universiteit - Nijmegen
nov
21
2024
Master Open Dag (on campus en online)
Locatie:
Tijd: 16:00 - 21:00
Rijksuniversiteit Groningen - Groningen
nov
22
2024
Masterweek faculteit GMW/master's week faculty BSS
Locatie:
Tijd: 11:15 - 16:45
Universiteit van Amsterdam - Amsterdam
nov
25-30
2024
UvA Study in Amsterdam Week
Locatie:
Tijd: 00:00 - 00:00
Universiteit van Amsterdam - Amsterdam
nov
25-29
2024
UvA Study in Amsterdam Week
Locatie:
Tijd: 00:00 - 00:00
Universiteit van Amsterdam - Amsterdam
nov
25-30
2024
UvA Study in Amsterdam Week
Locatie:
Tijd: 00:00 - 00:00
Radboud Universiteit - Nijmegen
mrt
15
2025
Master Open Dag (on campus en online)
Locatie:
Tijd: 10:00 - 15:00