Artificial Intelligence
Ben jij een analytisch denker die graag werkt aan intelligente computersystemen? Wil je meer weten over onderwerpen als datamining, machine learning en information retrieval? Dan is de master Artificial Intelligence de juiste keuze voor jou. Je leert hoe je computersystemen gebruikt. Ook ontwikkel je systemen die vervolgens zelfstandig kunnen leren van ervaringen, patronen kunnen herkennen in grote hoeveelheden gegevens en strategisch kunnen redeneren in complexe besluitvormingssituaties. Het programma is zeer flexibel, waardoor je het kunt afstemmen op jouw interesses en ambities. Je krijgt de kans om te werken aan real-life cases die door verschillende organisaties en bedrijven worden aangeleverd, waardoor je alle voorbereiding krijgt die je nodig hebt voor een carrière als AI-specialist, of dat nu bij een onderzoeksinstituut is of in een bedrijf. Nieuw is de specialisatie in Quantum Computing. Artificial Intelligence en Data Science for Decision Making zijn de enige masteropleidingen in Nederland die deze unieke specialisatie aanbieden.
En het beste van alles? Je kunt dit programma volgen aan de Universiteit Maastricht, gedoceerd door het Department of Advanced Computing Sciences dat al ruim 35 jaar ervaring heeft. Ben je geïnteresseerd? Lees hier meer: https://curriculum.maastrichtuniversity.nl/nl/onderwijs/partner-program-master/artificial-intelligence
Toelatingseisen
Hoe wordt deze opleiding beoordeeld?
Hoe tevreden waren studenten in 2023 over aspecten van deze opleiding?
Deze opleiding
Artificial Intelligence
|
Landelijke gemiddelde | Verschil | |
---|---|---|---|
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
|
78 | 8 | 70 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de inhoud van de opleiding, denk bijv. aan het niveau van je opleiding, de aansluiting op je vooropleiding en de kwaliteit van het studiemateriaal.
Inhoud
|
74 | 7.8 | 66.2 |
Deze opleiding
Artificial Intelligence
|
Landelijke gemiddelde | Verschil | |
---|---|---|---|
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
|
74 | 7.7 | 66.3 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
|
7 | 7.3 | -0.3 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
|
76 | 7.9 | 68.1 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten bijvoorbeeld de aansluiting van toetsing en beoordeling bij de inhoud van de opleiding, de kwaliteit van de toetsing op vaardigheden en de bruikbaarheid van feedback.
Toetsing en beoordeling
|
71 | 7.4 | 63.6 |
Kennismaken met de opleiding?
Kom naar de open dag