Crossmediale Communicatie
Niveau
Hbo
Graad
Associate degree
Vorm
Voltijd
Sector
Taal en Communicatie
Werk je graag met beeld, tekst en audio? Deze opleiding stoomt je klaar voor een baan als communicatieprofessional binnen een bedrijf of bureau.
De Ad Crossmediale Communicatie is een praktische, tweejarige opleiding voor creatieve en ambitieuze doeners, waar je leert hoe je effectieve en creatieve content ontwikkelt. Centraal hierbij staan: creatief denken, vormgeven en de basistheorie van communiceren en crossmedia. Je houdt je onder andere bezig met het ontwikkelen van een interactieve campagne, het organiseren van een evenement en het succesvol inzetten van social media. Je ontwikkelt een crossmediaal plan, waarmee je leert hoe je content voor verschillende media kunt inzetten om zo de doelgroep te stimuleren tot interactie en de relatie te versterken. Deze content ga je zelf ook maken. In de vorm van bijvoorbeeld een magazine, social media posts, podcasts, vlogs en nieuwsbrieven. In het tweede jaar staat het organiseren van een evenement centraal, inclusief het vinden van sponsoren en een locatie, het ontwikkelen van promotiematerialen, en het in goede banen leiden van het evenement zelf.
Na de opleiding kan je veel kanten op en kan je bijvoorbeeld aan de slag als communicatiemedewerker, social media manager, (online)marketeer of grafisch vormgever.
De Ad Crossmediale Communicatie is een praktische, tweejarige opleiding voor creatieve en ambitieuze doeners, waar je leert hoe je effectieve en creatieve content ontwikkelt. Centraal hierbij staan: creatief denken, vormgeven en de basistheorie van communiceren en crossmedia. Je houdt je onder andere bezig met het ontwikkelen van een interactieve campagne, het organiseren van een evenement en het succesvol inzetten van social media. Je ontwikkelt een crossmediaal plan, waarmee je leert hoe je content voor verschillende media kunt inzetten om zo de doelgroep te stimuleren tot interactie en de relatie te versterken. Deze content ga je zelf ook maken. In de vorm van bijvoorbeeld een magazine, social media posts, podcasts, vlogs en nieuwsbrieven. In het tweede jaar staat het organiseren van een evenement centraal, inclusief het vinden van sponsoren en een locatie, het ontwikkelen van promotiematerialen, en het in goede banen leiden van het evenement zelf.
Na de opleiding kan je veel kanten op en kan je bijvoorbeeld aan de slag als communicatiemedewerker, social media manager, (online)marketeer of grafisch vormgever.
Toelatingseisen
C&M
met Wiskunde A of Wiskunde B
E&M
Volledig toelaatbaar
N&G
Volledig toelaatbaar
N&T
Volledig toelaatbaar
Hoe wordt deze opleiding beoordeeld?
Hoe tevreden waren studenten in 2024 over aspecten van deze opleiding?
Deze opleiding
Crossmediale Communicatie
|
Landelijke gemiddelde | Verschil | |
---|---|---|---|
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
|
8.1 | 8.2 | -0.1 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de inhoud van de opleiding, denk bijv. aan het niveau van je opleiding, de aansluiting op je vooropleiding en de kwaliteit van het studiemateriaal.
Inhoud
|
7.3 | 7.3 | 0 |
Deze opleiding
Crossmediale Communicatie
|
Landelijke gemiddelde | Verschil | |
---|---|---|---|
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
|
7.1 | 7.2 | -0.1 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
|
7.5 | 7.5 | 0 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
|
7.5 | 7.4 | 0.1 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten bijvoorbeeld de aansluiting van toetsing en beoordeling bij de inhoud van de opleiding, de kwaliteit van de toetsing op vaardigheden en de bruikbaarheid van feedback.
Toetsing en beoordeling
|
7.3 | 7.2 | 0.1 |
Toon meer
Kennismaken met de opleiding?
Kom naar de open dag
28
nov
Proefstuderen Ad Crossmediale Communicatie (voltijd)
Tijd: 14:00 - 16:30 uur
Adres:
Burgemeester S'jacobplein 1
3015 CA Rotterdam
Deze instellingen hebben ook een open dag
Hogeschool Rotterdam - Rotterdam
nov
28
2024
Proefstuderen Ad Crossmediale Communicatie (voltijd)
Locatie:
Tijd: 14:00 - 16:30
Hogeschool Inholland - Diemen
dec
11
2024
Open Avond Inholland Amsterdam
Locatie:
Tijd: 17:00 - 20:00
Hogeschool Inholland Den Haag - Den Haag
dec
11
2024
Open Avond Inholland Den Haag
Locatie:
Tijd: 17:00 - 20:00
Hogeschool Rotterdam - Rotterdam
dec
12
2024
Open avond 12 december 2024
Locatie:
Tijd: 16:00 - 20:00
Hogeschool Inholland - Diemen
feb
12
2025
Open Avond Inholland Amsterdam
Locatie:
Tijd: 17:00 - 20:00
Hogeschool Inholland Den Haag - Den Haag
feb
12
2025
Open Avond Inholland Den Haag
Locatie:
Tijd: 17:00 - 20:00
Hogeschool Rotterdam - Rotterdam
feb
15
2025
Open dag 15 februari 2025
Locatie:
Tijd: 10:00 - 14:00
Hogeschool Rotterdam - Rotterdam
mrt
22
2025
Open dag 22 maart 2025
Locatie:
Tijd: 10:00 - 14:00
Hogeschool Inholland - Diemen
apr
5
2025
Open Dag Inholland Amsterdam
Locatie:
Tijd: 10:00 - 14:00
Hogeschool Inholland Den Haag - Den Haag
apr
5
2025
Open Dag Inholland Den Haag
Locatie:
Tijd: 10:00 - 14:00
Hogeschool Inholland - Diemen
jun
4
2025
Open Avond Inholland Amsterdam
Locatie:
Tijd: 17:00 - 20:00
Hogeschool Inholland Den Haag - Den Haag
jun
4
2025
Open Avond Inholland Den Haag
Locatie:
Tijd: 17:00 - 20:00