Educatie in de Mens- en Maatschappijwetenschappen
Niveau
Wo
Graad
Master
Vorm
Voltijd
Sector
Onderwijs en Opvoeding
Wil je je na je bachelor verder verdiepen in geschiedenis én leren om die kennis over te brengen aan jongeren? Het onderwijs zoekt inspirerende docenten geschiedenis!
Wie herinnert zich niet die ene fantastische docent? Als leraar heb je een enorme invloed op de ontwikkeling van jongeren. Leerlingen willen een leraar die weet waar hij/zij het over heeft, dit op een actieve manier kan overbrengen én oog voor de leerling heeft. In deze tweejarige master ontwikkel je je niet alleen tot historisch wetenschapper, maar ook tot docent Geschiedenis voor alle niveaus van het voortgezet onderwijs.Het eerste jaar van de master heeft daarom een verdiepend karakter: je ontwikkelt jezelf als historicus. Je volgt vakken van de mastertrack History and Heritage Consultancy of Politics, Organization and Learning Histories of Un/sustainable Societies: Past, Present and Future. In het tweede semester loop je een korte stage om de basis van het lesgeven onder de knie te krijgen.In het tweede jaar volg je vakken bij de Lerarenopleiding. Daar ligt de nadruk op de verbinding tussen theorie en praktijk. Door de theorie begrijp je hoe leerlingen geschiedenis leren - en wat dat betekent voor je lessen. Vanaf het begin van het jaar geef je die lessen op een school in Noord-Nederland.Dat doe je niet alleen: je werkt veel samen met je medestudenten – met die van geschiedenis, maar ook die van andere
Wie herinnert zich niet die ene fantastische docent? Als leraar heb je een enorme invloed op de ontwikkeling van jongeren. Leerlingen willen een leraar die weet waar hij/zij het over heeft, dit op een actieve manier kan overbrengen én oog voor de leerling heeft. In deze tweejarige master ontwikkel je je niet alleen tot historisch wetenschapper, maar ook tot docent Geschiedenis voor alle niveaus van het voortgezet onderwijs.Het eerste jaar van de master heeft daarom een verdiepend karakter: je ontwikkelt jezelf als historicus. Je volgt vakken van de mastertrack History and Heritage Consultancy of Politics, Organization and Learning Histories of Un/sustainable Societies: Past, Present and Future. In het tweede semester loop je een korte stage om de basis van het lesgeven onder de knie te krijgen.In het tweede jaar volg je vakken bij de Lerarenopleiding. Daar ligt de nadruk op de verbinding tussen theorie en praktijk. Door de theorie begrijp je hoe leerlingen geschiedenis leren - en wat dat betekent voor je lessen. Vanaf het begin van het jaar geef je die lessen op een school in Noord-Nederland.Dat doe je niet alleen: je werkt veel samen met je medestudenten – met die van geschiedenis, maar ook die van andere
Toelatingseisen
Hoe wordt deze opleiding beoordeeld?
Hoe tevreden waren studenten in 2024 over aspecten van deze opleiding?
Deze opleiding
Educatie in de Mens- en Maatschappijwetenschappen
|
Landelijke gemiddelde | Verschil | |
---|---|---|---|
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
|
8.8 | 8.8 | 0 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de inhoud van de opleiding, denk bijv. aan het niveau van je opleiding, de aansluiting op je vooropleiding en de kwaliteit van het studiemateriaal.
Inhoud
|
7.2 | 7.2 | 0 |
Deze opleiding
Educatie in de Mens- en Maatschappijwetenschappen
|
Landelijke gemiddelde | Verschil | |
---|---|---|---|
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
|
8.2 | 8.4 | -0.2 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
|
8.5 | 8.5 | 0 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
|
7.8 | 8.2 | -0.4 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten bijvoorbeeld de aansluiting van toetsing en beoordeling bij de inhoud van de opleiding, de kwaliteit van de toetsing op vaardigheden en de bruikbaarheid van feedback.
Toetsing en beoordeling
|
7 | 6.9 | 0.1 |
Toon meer
Deze instellingen hebben ook een open dag
Universiteit Leiden - Leiden
feb
14
2025
Master Open Dag
Locatie:
Tijd: 8:00 - 19:00
Vrije Universiteit Amsterdam - Amsterdam
mrt
8
2025
VU Masterevent: 8 maart 2025
Locatie:
Tijd: 10:30 - 15:00
Vrije Universiteit Amsterdam - Amsterdam
mrt
8
2025
VU Masterevent: 8 maart 2025
Locatie:
Tijd: 10:30 - 15:00
Vrije Universiteit Amsterdam - Amsterdam
mrt
8
2025
VU Masterevent: 8 maart 2025
Locatie:
Tijd: 10:30 - 15:00
Radboud Universiteit - Nijmegen
mrt
15
2025
Master Open Dag (on campus en online)
Locatie:
Tijd: 10:00 - 15:00