Engineering and Policy Analysis

Niveau
Graad
Vorm
Sector
Engineering and Policy Analysis is a fully accredited TU Delft MSc programme for students with a background in a technological field and is taught in the city of The Hague.
Studying technology and society and their interrelations is typical for the analytical approach central to EPA. The Programme is characterized by its unique blended, case-based approach to teaching and its focus on modelling and simulation. These case studies are provided by ministries, multinationals and NGO's, which are all located next to the EPA location and all contribute to the programme. So EPA equips you with more than just the technical skills you would expect in a standard engineering curriculum. EPA is interactive, international and interdisciplinary. You will be working on technological challenges in a context where political, moral, cultural and socio-economic considerations are crucial to decision-making processes and must be factored into the solutions. The complexity of these problems requires collaboration across the disciplines of natural and social sciences, and across international and cultural boundaries. We call this Comprehensive Engineering.
In the master's programme EPA students will be trained to become policy analysts, policy makers or policy implementers for a range of technology sectors.

Hoe wordt deze opleiding beoordeeld?

Hoe tevreden waren studenten in 2023 over aspecten van deze opleiding?

Deze opleiding
Engineering and Policy Analysis
Landelijke gemiddelde Verschil
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
9 9 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de inhoud van de opleiding, denk bijv. aan het niveau van je opleiding, de aansluiting op je vooropleiding en de kwaliteit van het studiemateriaal.
Inhoud
8 8 0
Deze opleiding
Engineering and Policy Analysis
Landelijke gemiddelde Verschil
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
8.1 8.1 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
7.7 7.7 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
7.8 7.8 0
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten bijvoorbeeld de aansluiting van toetsing en beoordeling bij de inhoud van de opleiding, de kwaliteit van de toetsing op vaardigheden en de bruikbaarheid van feedback.
Toetsing en beoordeling
7.7 7.7 0
Toon meer

Adres:
Den Haag