IT Service Management
Niveau
Hbo
Graad
Associate degree
Vorm
Voltijd
Sector
Exact en Informatica
Hoe voldoe je aan de verwachtingen van de klant tegen een betaalbare prijs en goede kwaliteit? Daar komt IT Service Management bij kijken. IT Service Management is simpel gezegd het managen van de ICT-dienstverlening. Hoe voorkom je bijvoorbeeld dat de kosten van informatiesystemen de pan uitrijzen of hoe zorg je ervoor dat alle medewerkers op tijd de juiste informatie krijgen? Bij IT Service Management leer je met een bedrijfskundige blik te kijken naar het functioneren van ICT-processen. Jij kijkt hoe je de ICT-dienstverlening kunt managen en hierdoor de klantvriendelijkheid van een bedrijf kunt verbeteren of de productie kunt verhogen. Je bent de schakel, de link, tussen de ICT specialisten en de gebruikersafdeling.
Toelatingseisen
Hoe wordt deze opleiding beoordeeld?
Hoe tevreden waren studenten in 2025 over aspecten van deze opleiding?
Deze opleiding
IT Service Management
|
Landelijke gemiddelde | Verschil | |
---|---|---|---|
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
|
7.3 | 8.2 | -0.9 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de inhoud van de opleiding, denk bijv. aan het niveau van je opleiding, de aansluiting op je vooropleiding en de kwaliteit van het studiemateriaal.
Inhoud
|
7.2 | 7.7 | -0.5 |
Deze opleiding
IT Service Management
|
Landelijke gemiddelde | Verschil | |
---|---|---|---|
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
|
7.1 | 8 | -0.9 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
|
7 | 8.1 | -1.1 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
|
7.6 | 8.1 | -0.5 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten bijvoorbeeld de aansluiting van toetsing en beoordeling bij de inhoud van de opleiding, de kwaliteit van de toetsing op vaardigheden en de bruikbaarheid van feedback.
Toetsing en beoordeling
|
6.8 | 7.6 | -0.8 |
Toon meer
Deze instellingen hebben ook een open dag
NHL Stenden - Leeuwarden
aug
26
2025
Webinar Werken en Studeren
Locatie:
Tijd: 00:00 - 00:00
NHL Stenden - Leeuwarden
nov
22
2025
Open Dag Leeuwarden
Locatie:
Tijd: 00:00 - 00:00
NHL Stenden - Leeuwarden
nov
22
2025
Open Dag Leeuwarden
Locatie:
Tijd: 00:00 - 00:00
NHL Stenden - Leeuwarden
nov
22
2025
Open Dag Leeuwarden
Locatie:
Tijd: 00:00 - 00:00
NHL Stenden - Leeuwarden
nov
22
2025
Open Dag Leeuwarden
Locatie:
Tijd: 00:00 - 00:00
NHL Stenden - Leeuwarden
nov
22
2025
Open Dag Leeuwarden
Locatie:
Tijd: 00:00 - 00:00