Jonge Kind
Niveau
Hbo
Graad
Master
Vorm
Deeltijd
Sector
Onderwijs en Opvoeding
Je houdt van het werken met en voor jonge kinderen (0-8), in het educatieve of sociale domein. Je weet dat een stevig fundament voor de ontwikkeling van jonge kinderen nodig is en dat dat beter kan.
In de Masteropleiding Jonge Kind (MJK) werken we met studenten samen aan het verbeteren van hun praktijk. Dat doen we in verschillende disciplines in het werkveld van het jonge kind met steeds hetzelfde doel: alle jonge kinderen optimale ondersteuning te bieden bij hun ontwikkeling. We versterken de integrale samenwerking aan kansrijke contexten en zorgen voor passende inbedding in de organisatie en procedures. Zo werken we samen aan een systeemverandering in het werkveld.
Onze uitdaging is om je in twee jaar op te leiden tot een onderzoekende verbinder en cultureel responsieve aanpakker die in de wereld van het jonge kind het verschil gaat maken. Zo leer je hoe je via de methodiek van participatief actieonderzoek samen met anderen (collega’s, partner organisaties, ouders, de kinderen zelf) werkt aan complexe vraagstukken. De vraagstukken waar je mee aan de slag gaat vinden plaats op verschillende niveaus; micro (het verbeteren van het handelen van de jonge kind professionals), meso (het zorgdragen voor gemeenschappelijke facilitering en betekenisgeving van de verbeteringen op organisatieniveau) en over de grenzen van de eigen werkplek heen (interdisciplinair).
In de Masteropleiding Jonge Kind (MJK) werken we met studenten samen aan het verbeteren van hun praktijk. Dat doen we in verschillende disciplines in het werkveld van het jonge kind met steeds hetzelfde doel: alle jonge kinderen optimale ondersteuning te bieden bij hun ontwikkeling. We versterken de integrale samenwerking aan kansrijke contexten en zorgen voor passende inbedding in de organisatie en procedures. Zo werken we samen aan een systeemverandering in het werkveld.
Onze uitdaging is om je in twee jaar op te leiden tot een onderzoekende verbinder en cultureel responsieve aanpakker die in de wereld van het jonge kind het verschil gaat maken. Zo leer je hoe je via de methodiek van participatief actieonderzoek samen met anderen (collega’s, partner organisaties, ouders, de kinderen zelf) werkt aan complexe vraagstukken. De vraagstukken waar je mee aan de slag gaat vinden plaats op verschillende niveaus; micro (het verbeteren van het handelen van de jonge kind professionals), meso (het zorgdragen voor gemeenschappelijke facilitering en betekenisgeving van de verbeteringen op organisatieniveau) en over de grenzen van de eigen werkplek heen (interdisciplinair).
Toelatingseisen
Hoe wordt deze opleiding beoordeeld?
Hoe tevreden waren studenten in 2024 over aspecten van deze opleiding?
Deze opleiding
Jonge Kind
|
Landelijke gemiddelde | Verschil | |
---|---|---|---|
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
|
9.6 | 9.6 | 0 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de inhoud van de opleiding, denk bijv. aan het niveau van je opleiding, de aansluiting op je vooropleiding en de kwaliteit van het studiemateriaal.
Inhoud
|
8.3 | 8.3 | 0 |
Deze opleiding
Jonge Kind
|
Landelijke gemiddelde | Verschil | |
---|---|---|---|
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
|
9 | 9 | 0 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
|
9.2 | 9.2 | 0 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
|
8.2 | 8.2 | 0 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten bijvoorbeeld de aansluiting van toetsing en beoordeling bij de inhoud van de opleiding, de kwaliteit van de toetsing op vaardigheden en de bruikbaarheid van feedback.
Toetsing en beoordeling
|
8.7 | 8.7 | 0 |
Toon meer
Kennismaken met de opleiding?
Kom naar de open dag
15
feb
Open dag 15 februari 2025
Tijd: 10:00 - 14:00 uur
Adres:
Burgemeester S'jacobplein 1
3015 CA Rotterdam
Deze instellingen hebben ook een open dag
Hogeschool Rotterdam - Rotterdam
feb
15
2025
Open dag 15 februari 2025
Locatie:
Tijd: 10:00 - 14:00