Leraar Aardrijkskunde
Niveau
Hbo
Graad
Master
Vorm
Deeltijd
Sector
Onderwijs en Opvoeding
De masteropleidingen leraar VHO (Voorbereidend Hoger Onderwijs) van Fontys zijn vooral gericht op het functioneren als professional binnen scholen, vooral binnen de bovenbouw havo/vwo en het hoger beroepsonderwijs. Masters of Education spelen op school een leidende rol op vakinhoudelijk en vakdidactisch gebied. De masteropleidingen vormen de 'top' op het gebied van de lerarenopleidingen. Het betreft hier de vernieuwde eerstegraads lerarenopleidingen die vooral in Zuid-Nederland gedurende tientallen jaren te goeder naam en faam bekend stonden. In het vernieuwde curriculum ligt de nadruk op: Vakspecialisme; Actiegericht, evidence based onderzoek; Scholing tot aanstuurder en coordinator van vak en didactiek; en Internationalisering. Het niveau van de opleidingen is aangepast aan de landelijke normen voor opleidingen tot Master of Education. De kwaliteit van de vernieuwde opleidingen is erkend. Met recht mag gesproken worden van masteropleidingen. Na het met succes afronden van deze Master ontvangt u het getuigschrift "Master of Education". Deze master is geaccrediteerd door het NVAO (Nederlands-Vlaamse Acrreditatieorganisatie)
Toelatingseisen
Hoe wordt deze opleiding beoordeeld?
Hoe tevreden waren studenten in 2024 over aspecten van deze opleiding?
Deze opleiding
Leraar Aardrijkskunde
|
Landelijke gemiddelde | Verschil | |
---|---|---|---|
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
|
8.8 | 8.6 | 0.2 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de inhoud van de opleiding, denk bijv. aan het niveau van je opleiding, de aansluiting op je vooropleiding en de kwaliteit van het studiemateriaal.
Inhoud
|
7.2 | 7.5 | -0.3 |
Deze opleiding
Leraar Aardrijkskunde
|
Landelijke gemiddelde | Verschil | |
---|---|---|---|
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
|
7.9 | 8.1 | -0.2 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
|
7.9 | 7.8 | 0.1 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
|
7.4 | 7.6 | -0.2 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten bijvoorbeeld de aansluiting van toetsing en beoordeling bij de inhoud van de opleiding, de kwaliteit van de toetsing op vaardigheden en de bruikbaarheid van feedback.
Toetsing en beoordeling
|
7.8 | 7.6 | 0.2 |
Toon meer