Niveau
Hbo
Graad
Master
Vorm
Voltijd
Sector
Kunst en Cultuur
Het Koninklijk Conservatorium heeft als uitgangspunt masterstudenten op te leiden die een toonaangevende rol kunnen vervullen in de (inter)nationale beroepspraktijk. De onderwijsfilosofie van de Master Muziek is gericht op het ontwikkelen van de individuele artistieke visie, persoonlijke groei, een onderzoekende houding, ondernemerschap en onafhankelijkheid. Hiernaast ontwikkelen studenten instrumentale en technische vaardigheden van kwalitatief hoog niveau. We willen dat onze alumni professionals zijn die kunnen reflecteren over hun rol in de maatschappij, en die kunnen omgaan met de complexe werkelijkheid van de wereld van de beroepsmusicus, nu en in de toekomst.
Het Master Muziek programma biedt studenten de unieke mogelijkheid om een Master Project te ontwikkelen dat gericht is op hun eigen toekomst. Het Master Project omvat de drie domeinen van ons mastercurriculum: artistic development, research en professional integration. Als onderdeel van het curriculum krijgen studenten individuele lessen en groepslessen in het hoofdvak ter ondersteuning van de artistieke ontwikkeling, doen ze onderzoek in een onderwerp naar keuze en ontwerpen en initiëren ze professionele integratie activiteiten. Om het Master Project succesvol te ontwikkelen krijgen studenten begeleiding van de hoofdvakdocent, onderzoeksbegeleider, professionele integratie coach en master circle leider.
Het Master Muziek programma biedt studenten de unieke mogelijkheid om een Master Project te ontwikkelen dat gericht is op hun eigen toekomst. Het Master Project omvat de drie domeinen van ons mastercurriculum: artistic development, research en professional integration. Als onderdeel van het curriculum krijgen studenten individuele lessen en groepslessen in het hoofdvak ter ondersteuning van de artistieke ontwikkeling, doen ze onderzoek in een onderwerp naar keuze en ontwerpen en initiëren ze professionele integratie activiteiten. Om het Master Project succesvol te ontwikkelen krijgen studenten begeleiding van de hoofdvakdocent, onderzoeksbegeleider, professionele integratie coach en master circle leider.
Toelatingseisen
Hoe wordt deze opleiding beoordeeld?
Hoe tevreden waren studenten in 2024 over aspecten van deze opleiding?
Deze opleiding
Muziek
|
Landelijke gemiddelde | Verschil | |
---|---|---|---|
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
|
8.6 | 8.2 | 0.4 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de inhoud van de opleiding, denk bijv. aan het niveau van je opleiding, de aansluiting op je vooropleiding en de kwaliteit van het studiemateriaal.
Inhoud
|
7.8 | 7.4 | 0.4 |
Deze opleiding
Muziek
|
Landelijke gemiddelde | Verschil | |
---|---|---|---|
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
|
8.5 | 8.2 | 0.3 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
|
8 | 7.6 | 0.4 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
|
8.2 | 7.6 | 0.6 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten bijvoorbeeld de aansluiting van toetsing en beoordeling bij de inhoud van de opleiding, de kwaliteit van de toetsing op vaardigheden en de bruikbaarheid van feedback.
Toetsing en beoordeling
|
7.2 | 7.2 | 0 |
Toon meer