Niveau
Hbo
Graad
Master
Vorm
Voltijd
Sector
Kunst en Cultuur
De Dutch National Opera Academy (DNOA) bestaat sinds 1996 en is een samenwerkingsverband tussen het Conservatorium van Amsterdam en het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. De DNOA is een intensief tweejarig masterprogramma met een breed curriculum dat studenten opleidt voor een carrière in de operawereld. In het leertraject van een DNOA-student staat de integratie van zang, acteren en lichamelijkheid centraal, met het streven afgestudeerden af te leveren die zowel technisch verzekerd als artistiek geloofwaardig zijn. De DNOA is een unieke opleiding doordat het de functies van een onderwijsinstelling met die van een productiebedrijf combineert en volledig geënsceneerde producties aanbiedt, als onmisbaar onderdeel van de opleiding. Zo combineren de studenten hun individuele studie met repetitie- en uitvoeringsschema's die niet verschillen van die in de beroepspraktijk. De studenten bereiden zich voor op een internationale carrière door samen te werken met internationale tijdgenoten, evenals de docenten en gastdocenten, die allemaal zonder uitzondering in het internationale veld werken. Bovendien voeren studenten een onderzoeksproject uit dat van belang is voor hun praktijk als operazanger. Elk jaar kunnen zes nieuwe getalenteerde studenten aangenomen worden en in totaal kunnen er, verspreid over twee jaar, maximaal twaalf studenten studeren aan de DNOA.
Toelatingseisen
Hoe wordt deze opleiding beoordeeld?
Hoe tevreden waren studenten in 2024 over aspecten van deze opleiding?
Deze opleiding
Opera
|
Landelijke gemiddelde | Verschil | |
---|---|---|---|
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
|
8.8 | 8.9 | -0.1 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de inhoud van de opleiding, denk bijv. aan het niveau van je opleiding, de aansluiting op je vooropleiding en de kwaliteit van het studiemateriaal.
Inhoud
|
8.2 | 8.2 | 0 |
Deze opleiding
Opera
|
Landelijke gemiddelde | Verschil | |
---|---|---|---|
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
|
9.1 | 8.9 | 0.2 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
|
8.8 | 9.1 | -0.3 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
|
9.2 | 8.6 | 0.6 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten bijvoorbeeld de aansluiting van toetsing en beoordeling bij de inhoud van de opleiding, de kwaliteit van de toetsing op vaardigheden en de bruikbaarheid van feedback.
Toetsing en beoordeling
|
8.7 | 8.2 | 0.5 |
Toon meer