Developmental Psychopathology in Education and Child Studies (research)

Niveau
Graad
Sector
De universitaire masterstudie Developmental Psychopathology in Education and Child Studies (research) is een voortzetting en verdieping van een bachelorstudie. Deze onderzoeksmaster bereidt je voor op een loopbaan als wetenschappelijk onderzoeker. De studie is gericht op het opleiden van onderwijskundige ontwerpers die oplossingen ontwikkelen voor onderwijs- en studiesproblemen. Zij maken gebruik van een systematische en methodische werkwijze en van wetenschappelijke kennis. Je krijgt inzicht in de belangrijkste onderwijskundige visies, theorieën en modellen en leert problemen in het onderwijs onderkennen, analyseren en oplossen. Centraal staan de vragen hoe kennis zo effectief mogelijk kan worden overgedragen en hoe het onderwijs kan worden georganiseerd en verbeterd.

Toelatingseisen Master

Voor masters gelden specifieke toelatingseisen. Raadpleeg de website van de desbetreffende instelling voor de concrete toelatingseisen.

Bekijk waar je dit kan studeren

Hoe wordt deze studie beoordeeld?

Hoe tevreden waren studenten in 2023 over aspecten van deze studie?

Voltijd
Algemeen oordeel
7.4
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het opdoen van onderzoekend vermogen binnen de opleiding, denk bijv. aan analytisch denken, het doen van praktijkgericht onderzoek en het schriftelijk rapporteren over praktijkgericht onderzoek.
Aansluiting beroepspraktijk
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
7.8
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
8.6
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
8.1
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
9.1
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de tevredenheid met hun baan.
Tevreden met baan
-
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het loopbaanperspectief.
Tevreden over loopbaanperspectief
-
Het tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) dat studenten geven over de toetsing en beoordeling door de opleiding, denk bijv. aan de duidelijkheid over criteria waarop getoetst wordt en het aantal toetsmomenten.
Toetsing en beoordeling
7.9
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de mate waarin je wordt voorbereid op je beroepsloopbaan, denk bijv. aan het contact dat je hebt met de praktijk (stages).
Voorbereiding beroepsloopbaan
6.8
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de wetenschappelijke vaardigheden wo.
Wetenschappelijke vaardigheden wo
8.7
Aantal eerstejaars studenten
6
Eerstejaars vrouw (%)
83.3 %
Toon meer statistieken
Enquêtejaar 2023

Waar kan ik dit studeren?

Wo | Master | Voltijd | Onderwijs en Opvoeding | Leiden

Education and Child Studies (research)

Universiteit Leiden, Leiden

Open dagen bij deze studie

Universiteit Leiden - Leiden

feb
14
2025
Master Open Dag
Locatie:
Tijd: 8:00 - 19:00