Contactcenter medewerker

Let op: deze informatie komt uit het archief en is niet meer actueel.
Niveau
Sector

Je leert hoe je iets verkoopt via de telefoon (of via sociale media). Zo leer je hoe je nieuwe mensen opbelt en hoe je ze kunt overhalen om bijvoorbeeld een abonnement te nemen. Om dit te leren, oefen je met scripts. Maar je leert ook hoe je vragen van klanten die jou bellen kunt beantwoorden. En hoe je klachten oplost. Je krijgt ook les in Engels en een andere taal. En je leert vakwoorden die je veel zult gebruiken in je werk. Tot slot leer je over privacy en wetgeving.

Toelatingseisen

  • Vmbo: een diploma in de kaderberoepsgerichte, gemengde of theoretische leerweg (mavo)
  • Mbo: een diploma in de basisberoepsopleiding (mbo niveau 2)
  • Havo en vwo: een overgangsbewijs van leerjaar 3 naar leerjaar 4
  • Een ander diploma of bewijsstuk dat de overheid heeft erkend op basis van een ministeriële regeling
  • Wat leer je?

    Tijdens deze opleiding staat communicatie centraal. Je leert goed te luisteren en je leert gesprekstechnieken. Daarnaast leer je onderzoek te doen naar oplossingen of naar informatie die wordt gevraagd. Je werkt tijdens de opleiding met scripts en software-programma’s die bij dit beroep gebruikt worden. De vakken Nederlands, rekenen en burgerschap horen standaard bij deze opleiding en je kunt vaak nog extra keuzedelen kiezen om je verder te specialiseren.