Media Studies: Digital Cultures
Maastricht UniversityOver deze opleiding
This English-taught master's programme examines the media's influence on modern society.You focus on analysing recent developments in new media culture & performing research in the field of new media.
Are you fascinated by digital media, especially social media? Would you like to investigate the new media landscape and understand its effects on society? Do you have your sights set on a career in the media world, with an emphasis on digital media and contemporary media practices? If so, Media Studies: Digital Cultures may be the right choice for you.
The programme combines theoretical reflection, research on user practices and basic media skills training. Using an interdisciplinary approach, media studies is integrated with political philosophy, philosophical aesthetics, history and sociology of technology. This ensures that you develop the theoretical, analytical and practical skills that are essential to understanding and adapting to the ever-changing media world, whether you are working in a cultural organisation, a broadcasting company, a commercial business or a governmental organisation.
Toelatingseisen
Hoe wordt deze opleiding beoordeeld?
Deze opleiding
Media Studies: Digital Cultures
|
Landelijke gemiddelde | Verschil | |
---|---|---|---|
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de opleiding.
Sfeer
|
83 | 8.4 | 74.6 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de inhoud van de opleiding, denk bijv. aan het niveau van je opleiding, de aansluiting op je vooropleiding en de kwaliteit van het studiemateriaal.
Inhoud
|
-1 | 7.7 | -8.7 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het aanleren van algemene vaardigheden, denk bijv. aan het leren van een kritische houding, argumenteren of het samenwerken met anderen.
Algemene vaardigheden
|
-1 | 7.9 | -8.9 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de mate waarin je wordt voorbereid op je beroepsloopbaan, denk bijv. aan het contact dat je hebt met de praktijk (stages).
Voorbereiding beroepsloopbaan
|
-1 | 6.1 | -7.1 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het opdoen van onderzoekend vermogen binnen de opleiding,
denk bijv. aan analytisch denken, het doen van praktijkgericht onderzoek en het schriftelijk rapporteren over praktijkgericht onderzoek.
Aansluiting beroepspraktijk
|
-1 | 0 | 9999 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de wetenschappelijke vaardigheden wo.
Wetenschappelijke vaardigheden wo
|
-1 | 7.9 | -8.9 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de sfeer op de wetenschappelijke vaardigheden hbo.
Wetenschappelijke vaardigheden hbo
|
-1 | 0 | 9999 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over docenten, denk bijv. aan de deskundigheid van docenten
en de bereikbaarheid en betrokkenheid van docenten.
Docenten
|
78 | 8.2 | 69.8 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de studiebegeleiding door de opleiding, denk bijv. aan de mogelijkheid tot en kwaliteit van begeleiding en de mate waarin de opleiding initiatief neemt in begeleiding.
Studiebegeleiding
|
-1 | 7.7 | -8.7 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de informatie vanuit de opleiding, denk bijv. aan informatie over je studievoortgang, regels en procedures en bekend maken van beoordelingen.
Informatievoorziening
|
-1 | 7.3 | -8.3 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over het studierooster, denk bijv. aan het tijdig bekend maken van (wijzigingen in) het rooster, de studeerbaarheid van het rooster en het aantal geroosterde onderwijsuren.
Studierooster
|
-1 | 7.7 | -8.7 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studielast, denk bijv. aan de haalbaarheid van deadlines voor opdrachten, de mate waarin de ECTS overeenkomen met het daadwerkelijke aantal uren dat je moet studeren.
Studielast
|
-1 | 7.1 | -8.1 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de groepsgrootte, denk bijv. aan de grootte van werkgroepen en hoorcolleges.
Groepsgrootte
|
-1 | 8.3 | -9.3 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteit van de stagebegeleiding vanuit de opleiding en de manier waarop je wordt voorbereid op je stage.
Stage en opleiding
|
-1 | 7.3 | -8.3 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de stage-ervaring, denk bijv. aan de begeleiding vanuit je stageplek, de kwaliteit van wat je tijdens je stage geleerd hebt.
Stage ervaring
|
-1 | 7.5 | -8.5 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Studiefaciliteiten
|
7 | 7.4 | -0.4 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de kwaliteitszorg van je opleiding, denk bijv. aan de manier waarop je opleiding op klachten reageert en de onderwijsevaluaties die onder studenten plaatsvinden.
Kwaliteitszorg
|
-1 | 7 | -8 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de studiefaciliteiten, denk bijv. aan de computerruimtes, de bibliotheek en de ICT-faciliteiten.
Uitdagend onderwijs
|
-1 | 7.8 | -8.8 |
Het gemiddelde tevredenheidsoordeel (schaal van 1-10) van studenten over de mate waarin de opleiding je stimuleert en je de mogelijkheid biedt je internationaal te oriënteren, denk bijv. aan de mate waarin je gestimuleerd wordt in het buitenland te gaan studeren of de mate waarin in het studieprogramma aandacht wordt besteed aan internationale aspecten.
Internationalisering
|
-1 | 6.4 | -7.4 |
Totaalscore
|
7 |